8 największych sportowych błędów - część 2

poniedziałek, 02 maja 2016

8 największych sportowych błędów - część 2

Kontynujemy z drugą częścią naszej listy największych błędów sportowych. Zaczynamy.

Mit 9: Bieganie jest bardziej skuteczne niż chodzenie

To nie do końca tak. Oczywiście jeśli biega się po okolicy ma się wyższy puls. Niemniej jednak nordic walking wpływa pozytywnie na zdrowie. Ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, a także ryzyko wystąpienia cukrzycy zostaja obniżone. Jeśli się szybko chodzi trenuje się wytrzymałość. Ponadto chodzenie jest łagodniejsze dla stawów niż jogging.

Mit 10: Alkohol można wypocić

Nie, nie można. Jeśli poprzedniego dnia wypiło się więcej alkoholo niz się chciało, to sport w nastepnym dniu nie będzie miał wpływu na to jak szybko alkohol zostanie wydalony z organizmu. Za jego rozkład odpowiedzialna jest wątroba. Niemniej jednak, może się okazać, że poprzez sport człowiek lepiej się czuje, ponieważ krwioobieg zostaje pobudzony.

Mit 11: Rozciąganie chroni przed urazami

Ćwiczenia rozciągające są świetne po treningu. Dzięki temu zostaje poprawiona ogólna ruchliwość. Urazom takim jak zerwanie mięśni nie można zapobiec przez regularne rozciąganie. (Stretchingu nie można nigdy stosować przy zimnych mięśniach).

Mit 12: Starsi ludzie powinni tylko bardzo ostrożnie uprawiać sport

Ciało ludzkie jest przeznaczone do poruszania się. Nie ma znaczenia, ile ma sie lat. Siła mięśni może być w każdym wieku zwiększona. Oczywiście po siedemdziesiątce nie jest sie tak sprawnym jak w młodości. Jednak nie trzeba zwalniać tempa.

Mit 13: Przy bólach pleców przede wszystkim trenować plecy

Oczywiście przy ciągłych bólach pleców nie szkodzi, gdy celowo tenuje się muskulature pleców. Ważniejszy jest jednak brzuch, ze względu na głębokie mięśnie brzucha, które są również odpowiedzialne za wspieranie kręgosłupa.

Mit 14: Przy artrozie (chorobie zwyrodnieniowej stawów) mało się poruszać

Jeśli chce się pogorszyć artrozę, to nie trzeba się duzo poruszać. Zwłaszcza w przypadku tej choroby należy się dużo ruszać. Chrząstki są dobrze masowane, a tym samym optymalnie ukrwione i zaopatrzone w składniki odżywcze.

Mit 15: Fazy odpoczynku są dla mięczaków

To poważny błąd. Po treningu organizm po prostu potrzebuje czasu, by znów móc się zregenerować. Więc koniecznie zrób sobie przerwę i jeden dzień wolny! Nie trzymając się tego, istnieje ryzyko przeciążenia, które może prowadzić do urazów, przetrenowania i zmniejszenia wytrzymałości.

Mit 16: Sport to morderstwo

To prawda, że to zdania słyszy się często. Niemniej jednak, jest to największy błąd sportowy jaki istnieje. Tylko ci, którzy trenują mają dobrą kondycję i są dłużej zdrowi. Ponadto zmniejsza się ryzyko wielu chorób.

Tutaj można znaleźć dalsze mity fitnessu!