Biohacking dla początkujących

poniedziałek, 27 czerwca 2016

Biohacking dla początkujących

W zeszłym tygodniu staraliśmy się przybliżyć Wam ogólnie temat jednego z najnowszych trendów o nazwie biohacking, dzisiaj natomiast przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek, które może wypróbować każdy początkujący.

Biohacking rozpocznij najlepiej od ściągnięcia odpowiedniej aplikacji fitness, dzięki której będziesz mógł codziennie zapisywać dane. Można oczywiście zakupić także opaskę sportową na rękę. Im więcej danych zbierzesz, tym lepiej, ponieważ tylko to umożliwi Ci porównanie oraz pozwoli na eksperymentowanie i sprawdzanie skutków. Dzięki temu możesz skutecznie zwiększyć własny biologiczny potencjał.

Łatwe środki

Nie martw się. Nie musisz od razu kupować drogich lekarstw, aby rozpocząć biohacking. To działa już przy małych kroczkach. Spójrzmy teraz na dwa aktualnie popularne trendy odżywiania.

Jedz tylko wtedy, gdy jesteś głodny
Jest to tylko adaptacja własnego zachowania. Nie czekaj zatem, gdy nadejdzie czas obiadu, czy kolacji. Jesteś gołdy, zjedz coś, nawet jeśli miałoby to oznaczać rezygnację z następnego posiłku. Zrezygnuj z jedzenia smakołyków przed telewizorem. Jeżeli jesteś głodny zjedz coś treściwego, jeżeli nie - nie jedz nic. Po pewnym czasie zauważysz, że skutkiem tego, będzie dłuższa przerwa pomiędzy posiłkami, ponieważ będziesz głodny o tych samych godzinach. Ta rutyna ma na celu przyśpieszenie spalania tłuszczu, poprawę syntezy białek i ma za zadanie pokazać jeszcze kilka innych pozytywnych działań.

Masło do śniadania
Nie chodzi tutaj o masło na kromce chleba, chodzi o masło w kawie. Zastosuj masło od krów, które są karmione trawą. Możesz ewentualnie użyć łyżkę oleju kokosowego. W ten sposób organizm będzie przekształcić tłuszcz w energię. Przede wszystkim perfekcyjne są tutaj śreniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, które występują w dużej ilości w oleju kokosowym. Biohakerzy zapewniają, że po spożyciu takiego śniadaniu mają energię przez wiele godzin i są skoncentrowani w pracy, bez odczuwania przy tym głodu.

Oddech i relaks
Zmniejszenie stresu, a w konsekwencji wzrost wydajności można osiągnąć za pomocą technik relaksacyjnych. Dzięki medytacji i jodze zwiększają się zdolności umysłowe i odporność na stres.

Prawidłowy sen
Podczas snu mniej istotny jest jego czas, a raczej jakość. Czy będziesz bardziej wypoczęty, gdy będziesz spał w całości tylko sześć godzin, czy dziesięć godzin ciągle się budząc? Zła jakość snu może mieć katastrofalne oddziaływanie na naszą mentalność, emocjonalność i fizyczne zdrowie. Wielu biokakerów próbuje dlatego poprawić wydajność snu. Zmieniają oni zatem swoje przyzwyczajenia spania. Celem jest głęboki, spokojny sen. Zrezygnuj po godzinę 14 z kofeiny, a wieczorem, zamiast siedzieć przed telewizorem lub komputerem, czytaj książkę. Niebieskie światło ekranów nastawia ciało na czuwanie, co oznacz, że spokojny sen nie jest możliwy.

To są tylko niektóre wskazówki, jak można rozpocząć biohacking. To nic trudnego. Jeden prosty krok o np. rezygnacja z cukru i próba zdrowego odżywiania. Biohacking działa przez dłuższym okres i zwiększa wydajność. Warto także opuścić własną strefę komfortu. Dowiedz się więcej.