środa, 11 sierpnia 2010

Dień dobry rekreacjo - z 6 ćwiczeniami pełen energii przez cały dzień

Kto tego nie zna: budzik dzwoni  i my z trudnością opuszczamy przyjemne, ciepłe łóżko. Nogi są jak z ołowiu , oczu prawie że nie możemy otworzyć, a mimo tego musGuten Morgen!imy wstać , bo zaczyna się nowy dzień pracy, albo mamy inne obowiązki.

Aby być pełnym energii przez cały dzień  wystarczy sześć prostych  ćwiczeń , dla których nie trzeba opuścić łóżka! Zmęczone mięśnie  i stawy  zostają rozluźnione z poranną gimnastyką  i krążenie  - pobudzone. Także nasza głowa staje się jaśniejsza. Dostarczanie tlenu dla mózgu  jest poprawione  i jesteśmy  o wiele szybciej sprawni umysłowo.  I tak można rozpocząć nowy dzień, pełnym energii  i  odświeżonym.

Ćwiczenie 1 - przeciągać się na pobudzenie

Siadaj powoli, po obudzeniu  w łóżku i się przeciągaj, wyciągnij ramiona do nieba  i w myślach chwytaj  rogalik , który wisi nad Twoją głową . Równocześnie z ramionami rozciągaj   tułowie  i nogi . To ćwiczenie rozluźnia  mięśnie pleców i wzmacnia ramiona.
Czas: 2 - 4 min

Ćwiczenie 2 - napęd dla krążenia
Aby mieć większą swobodę ruchu, wystarczy przesunąć kołdrę troszeczkę na bok łóżka. Połóż się na plecach  i  zaczynaj powoli jechać rowerem . Poprzez to ćwiczenie  pobudzasz krążenie  i przepływ krwi.  Ponadto napędzasz  dostawę tlenu .
Czas trwania: w zależności od sprawności pomiędzy 2 i 5 minut

Ćwiczenie 3 - ćwiczenia rozciągające
Pzry  wstaniu czują się często mięśnie na plecach  sztywno  i napięte - szczególnie  jeśli masz siedzącą pracę. Tutaj pomaga rozciąganie bocznej muskulatury tułowia. Prawe ramię zostaje  pochylone  za głową  i tułowie zgięte na lewo . To rozciąganie powinno być utrzymane przez około 1 minutę jako napięcie. Następnie przechodzimy na drugą stronę. 
Czas trwania: 2 - 3 powtórek

Ćwiczenie 4 - napięcie ciała
Teraz trzeba  troszeczkę  wyjść z łóżka. Siadaj na jego brzegu  i postaw nogi na podłodze . Celowo napinaj mięśnie , poprzez położenie  rąk na plecach i je rozciągasz przy wyprostowanych plecach. Z tym łatwym ćwiczeniem  wzmacniasz  mięśnie , które  stabilizują Twoje ciało w ciągu dnia.
Czas trwania: 2 - 3 powtórzeń

Ćwiczenie 5 - Balans ciała
Teraz  pora na wstanie  z łóżka. Stań przed łóżkiem  na prawej nodze  i wystaw lewe ramię   przed siebie . Trzymaj tą pozycję tak długo jak tylko możliwe i następnie zmień nogi . To ćwiczenie jest wspaniałe dla  koordynacji  i utrzymania równwagii.  Dobry balans  ciała  pomaga w wielu systuacjach codziennych  i redukuje ryzyko urazów podczas sportu.
Czas trwania: 10 powtórzeń

Ćwiczenie 6 - siła dla umysłu
Ostatnie ćwiczenie przed prysznicem. Skoncentruj się i naładuj  baterie na cały dzień. Złożyć ręce na piersi i głęboko wdychaj i wydychaj . Przemyśl przebieg Twojego dnia  i zbieraj pozytywne myśli  i energię . Powiedz sobie, że dzisiaj wszystko się uda.

Na te ćwiczenia na dzień dobry  potrzebujesz tylko parę minut  i jesteś naładowany energią na cały dzień. Poza tym otrzymasz dodatkową nagrodę. Godziny po zakończeniu ćwiczeń zużywa organizm nadal dodatkowe kalorie!