Jak dobrze śpisz

wtorek, 25 sierpnia 2020

Jak dobrze śpisz

Dziś wszyscy wiedzą, że aktywność fizyczna jest niezbędnym czynnikiem poprawy zdrowia. Sport wielokrotnie udowodnił, że jest potrzebny w różnych dziedzinach, w tym

  • budowanie masy mięśniowej
  • redukcja tłuszczu
  • zapobieganie chorobom
  • poprawa jakości snu

Ostatni punkt tej listy jest dziś często pomijany. Niewystarczający, zły sen jest powiązanym czynnikiem ryzyka dla zdrowia. Ma negatywny wpływ i zwiększa ryzyko m.in.

  • choroby sercowo-naczyniowe
  • otyłość
  • cukrzyca typu 2
  • depresje
  • wypadki

Dlatego wskazane jest, aby każdego dnia spać od siedmiu do ośmiu godzin dobrej jakości. Zmniejsza to prawdopodobieństwo wielu chorób. Trening siłowy może pomóc poprawić jakość snu. Główne powody tego to:

ból pleców i napięcie mięśni

Wiele osób cierpi na bóle pleców i napięcie mięśni co pogarsza jakość ich snu. Ukierunkowane wzmocnienie mięśni szyi i pleców może poprawić nawet 80% wszystkich przewlekłych problemów w tych obszarach. Zamiast tarzać się w łóżku z bólu, możesz znowu przespać całą noc.

naprężenie

Jeśli często nie możesz spać i ciągle obracasz się z boku na bok, jednym z powodów może być stres - zarówno zawodowy, jak i osobisty. Trening siłowy pomaga zmniejszyć stres i stać się bardziej zrównoważonym.

depresje

Statystyki pokazują, że około jedna na dziesięć osób cierpi na depresję kliniczną. Oczywiście osoby z problemami psychicznymi również nie śpią dobrze - co z kolei ma negatywny wpływ na ich stan psychiczny. To pętla zagłady. Trening siłowy pomógł wielu osobom zmniejszyć nasilenie depresji. Lepsza jakość życia poprawiła wówczas jakość snu, co z kolei miało pozytywny wpływ na stan psychiczny.

zaburzenia lękowe

Wiele osób cierpi obecnie na lęk, który często nie pozwala im zasnąć. Wykazano, że regularne ćwiczenia mogą poprawić nastrój i zmniejszyć napięcie. Zmniejsza to poziom niepokoju i poprawia jakość snu.

Dobry sen jest najlepszy

Obecnie istnieje wiele badań, które udowadniają pozytywny wpływ regularnego treningu siłowego na jakość snu. Oczywiście istnieją również inne wskazówki, które możesz wziąć pod uwagę, aby uzyskać wysokiej jakości sen:

  1. Kładź się spać każdego dnia o tej samej porze i zawsze wstawaj o tej samej porze.
  2. Unikaj kofeiny i dużych, tłustych posiłków po godzinie 17:00.
  3. Zanim pójdziesz spać, świadomie odpocznij.
  4. Nie używaj urządzeń elektronicznych bezpośrednio przed snem. 30 minut przerwy od ekranu przed położeniem się powinno stanowić minimum.
  5. Ciepła kąpiel może zdziałać cuda, ponieważ działa relaksująco.
  6. Śpij w jak najciemniejszym pomieszczeniu, które nie jest zbyt ciepłe.