Aktualne tendencje odżywiania i deitetyczne

poniedziałek, 27 lipca 2015

Aktualne tendencje odżywiania i deitetyczne

Zajmujesz się przez dłuższy czas problemem utraty wagi  i zdrowym odżywianiem, zauważysz od razu, że stale pojawiają się nowe tendencje. W rocznym rytmie podają sobie ręce tendecje dietetyczne i odżywcze. Poniżej parę aktualności.

Wcześniej pojawiały się cudotwórcze diety jak grzyby po deszczu. Każda obiecywała w jak najkrótszym czasie  najlepsze rezultaty  przy minimalnym  wysiłku. No, czy to nie jest wspaniałe? Brzmi za pięknie, aby było prawdą. Jeśli by to była prawda, to by te diety nadal były stosowane i nie zniknęły by z rynku  pod płaszczykiem zapomnienia.

Obecnie wygląda to trochę  inaczej. Powszechnie jest znanym , że coś takiego jak " dieta cudotwórcza" nie istnieje. Chcesz stracić wagę, musisz zużywać kalorie , jakie dostarczasz organizmowi . Bez tej zasady nic nie funkcjonuje . Obecnie istnieje wiele diet, które to stawiają jako podstawę , i które wskazują drogi prowadzące do celu.

Ale również tendencje zdrowego odżywiania wyrastają jak grzyby po deszczu. Zdrowe odżywianie - to slogan, który każdy dalej przekazuje  i jest często nie do odróżnenia od klasycznej diety. Ale tak nie było zawsze. Nie wszystkie diety , jakie wcześniej istniały , były również zdrowe . Dzisiaj mamy możliwości , pomagające nie tylko tracić wagę, ale również się zdrowo odżywiać.

Przy tak wielu aspektach jest napewno dla każdego  coś odpowiedniego: od miłośników jadania mięsa  , poprzez przestrzegaczy reguł  aż do  fanatyków matematyki.

Odżywianie wegańskie

Pojęcie "wegańskie" oznacza nie tylko styl odżywiania, ale również nastawienie  do trybu życia. Te osoby odżywiają się tylko roślinnie  i całkowicie rezygnują z produktów pochodzenia zweiezęcego. Na pierwszym miejscu stoją owoce i warzywa . Jednocześnie jest dla nich istotne, aby zwierzęta nie cierpiały. Przy tym typie odżywiania jest ważne , aby nie doszło do niedoborów  składików odżywczych.

Przerywany post

Dieta dla miłośników cyfr. 5:2 lub 16:8 a może każdy trzeci dzień? Te cyfry  są odpowiedniiem  różnych form tego typu odżywiania. Za nimi stoi pomysł: w dokładnie określonym czasie  odżywiasz sią normalnie , pozostyły czas  - to post . Przy 5:2 jadasz  przez pięć dni normalnie  i pozostałe dwa - pościsz.Przy 16:8 odnosi się to do godzin . Na 16 godzin postu przypada 8 godzin nomalnego posiłku. Jeśli możesz częściowo zrezygnować z jedzenia i jesteś bardzo zdyscyplinowanym ,aby przetrwać czas postu , możesz to integrować w Twój tryb życia , bez konieczności dodatkowej zmiany nawyków odżywiania.   

Dieta Paleo

Teoria tej diety:człowiek ma wiele z osiągnięć współczesnego życia, ale jego organizm nie zmienił się w ostatnich kilku tysięcach lat.Tym samym nowoczesny styl odżywiania nie nadaje się dla  ciała człowieka  epoki kamiennej.
W tej diecie rezygnujesz ze wszystkiego, czego nie było w epoce kamiennej. I tak nie było np. mleka, cukru , zboża czy alkoholu. Za to było dużo mięsa, ryb, jaj, orzechów, miodu  jak i owoców i warzyw.

Gęstość energii

Nie ma znaczenia, ile człowiek je , aby być sytym. Pojęcie " gęstość energii" odnosi się do zwartości kalorii na gram. W zasadzie możliwe jest chudnięcie , jeśli jadasz  aż do sytości pokarm niskokaloryczny. Twój żołądek jest pełen , ale ilość dostarczonych kalorii - niska. I tutaj musimy liczyć . Obecnie znajdziesz w internecie tabele , które są oprawcowane z kolorami sygnalizacji świetlnej.

Flexitaria dieta

Flexitaria to są ludzie, którzy wolą pokarm roślinny, ale  od czasu do czasu chętnie jadają  kawałek mięsa . Te osoby jadają głównie warzywa , obst i i nne roślinne pokarmy , ale również spożywają  mięso lub ryby, aby dostarczyć białko dla organizmu. Dlatego cierpią Flexitaria rzadko na niedobory odżywek. Oni jadają wszystko , niektóre pokarmy w bardzo małych ilościach.

TVL dieta

TVL oznacza "lecznicze zmiany stylu życia".Pokarmy o wysokiej zawartości  nasyconych kwasów tłuszczowych  są unikane. Zamiast tego, spożywają oni głównie  produkty zbożowe , chude mleko , ryby , chude mięso , owoce i warzywa . Z przekąsek i gotowych dań rezygnują całkowicie; odżywianie jest zrównoważone  i zdrowe. Również gęstość energii  ich pokarmów  i ich skład odgrywają ważną rolę.