Dlaczego kobiety także powinny podnosić ciężary

wtorek, 14 sierpnia 2018

Dlaczego kobiety także powinny podnosić ciężary

Kobiety, które podnoszą ciężary, są rzadkością na siłowniach. Ale dlaczego? To, że kobieta nie dąży do olbrzymiej ilości bicepsów lub brutalnych mięśni brzucha, nie oznacza, że ​​nie może podnosić ciężarów. Również dla kobiet klasyczne podnoszenie ciężarów oferuje wiele korzyści, od utraty tłuszczu z brzucha i odprężenia po zdrowie i korzyści motoryczne. Mimo to tylko ułamek kobiet, które chodzą na siłownie, ćwiczy siłowo. Oto kilka powodów, dla których kobieta powinna zacząć stosować taki trening.

Ale najpierw wyjaśnijmy pewne uprzedzenia:

  • Ciągle czytamy, że kobiety nie chcą wyglądać jak Hulk i dlatego rzadko trenują siłę. Nie ma znaczenia, czy ten strach istnieje, czy jest tylko przywołany. Faktem jest, że kobiety uprawiające trening siłowy mają trudności z budowaniem masy; zamiast tego mięśnie stają się bardziej jędrne. Powodem tego jest to, że kobiety mają mało testosteronu w organiźmie.
  • Również strach przed urazami jest często powodem, dla którego kobiety unikają klasycznego treningu siłowego z ciężarkami. Trzeba powiedzieć dość wyraźnie: dopóki nie przesadzimy z ciężarkami, ryzyko obrażeń przy odpowiednim wykonaniu ćwiczenia jest stosunkowo niskie. Ale aby wykonać ćwiczenia prawidłowo, dobrze jest zasięgnąć fachowej porady, zwłaszcza na początku. Wtedy jesteś po bezpiecznej stronie, dopóki powoli zbliżasz się do coraz wyższych ciężarów.
  • Lęk przed niemożnością zrobienia tego również często odgrywa ważną rolę. Ponownie, to samo co w przypadku obrażeń, odnosi się tutaj. Piękno treningu siłowego polega na tym, że możesz dostosować wagi do swoich osobistych możliwości. Więc zawsze możesz to zrobić.

Dobre powody dla ciężarów

  • Trening siłowy spala więcej tłuszczu
    Często słyszysz, że powinieneś zacząć od sportów wytrzymałościowych, jeśli chcesz stracić tłuszcz. Ale to tylko częściowo prawda. Jeśli ćwiczysz tylko wytrzymałość, tracisz wagę. Ale tylko 75% utraconej wagi to tłuszcz, pozostała część, to mięśnie. Ale ponieważ masa mięśniowa wpływa również na twój metabolizm (więcej mięśni potrzebuje więcej kalorii), szansa na zwiększenie masy ciała wzrasta wraz z każdym gramem mięśni, które tracisz. Optimal to połączenie treningu wytrzymałościowego i siłowego.
  • Spalisz więcej kalorii
    Trening siłowy zwiększa masę mięśniową, co również zwiększa podstawową przemianę materii. Badania wykazały, że metabolizm wzrasta do 39 godzin po treningu siłowym, ponieważ organizm potrzebuje energii, aby naprawić lub wyregulować włókna mięśniowe.
  • Ubrania lepiej pasują
    W okresie między 30 a 50 rokiem życia organizm traci około 10 procent masy mięśniowej; Ta utrata mięśni jest zwykle kompensowana tłuszczem. To oczywiście zwiększa obwód bioder i talii, ponieważ jeden gram tłuszczu ma 18% więcej masy niż jeden gram mięśnia.
    Kobiety, które regularnie trenują siłę, zyskują z czasem lepszą figurę. Jeśli wykonujesz tylko cardio, schudniesz, ale jesteś chudy. Zdefiniowane mięśnie podkreślają naturalny kształt ciała.
  • Lepsze przetwarzanie stresu
    Ciała ludzi sprawnych wylewają mniej hormonów stresu w porównaniu z niewytrenowanymi. Ponadto ciśnienie krwi wraca do średniego poziomu szybciej po stresujących sytuacjach u osób z większą masą mięśniową. Im więcej ma mięśni, tym mniej stresu.
  • Zapobieganie osteoporozie
    Starsze kobiety są szczególnie podatne na osteoporozę. Można temu zapobiec za pomocą prostych środków. Już cztery miesiące treningu siłowego powodują wzrost gęstości kości. (Oczywiście, dalszy trening jest ważny aby nie gęstość nie zmniejszyła się ponownie.)
  • Zdrowsze serce
    Trening siłowy zmniejsza rozkurczowe ciśnienie krwi, co skutkuje 40% zmniejszeniem ryzyka udaru i zmniejszeniem ryzyka zawału serca nawet o 15%.
  • Dłuższe życie
    University of South Carolina odkrył, że siła całego ciała wiąże się z niższym ryzykiem zgonu z powodu chorób układu krążenia i raka. Masa mięśniowa zmniejsza także prawdopodobieństwo wystąpienia ciężkiej choroby.
  • To zabawne
    Najlepsze przychodzi na końcu: trening z ciężarami jest po prostu świetny, ponieważ jest zróżnicowany i motywujący. Istnieją niezliczone ćwiczenia dla każdej grupy mięśniowej. Zawsze możesz spróbować czegoś nowego, a to zawsze jest bardziej urozmaicone niż ciągły bieg na bieżni. Możesz także zobaczyć swój własny postęp (jeśli prowadzisz zapiski), ponieważ stale się poprawiasz. To bardzo motywuje i jest przyjemne, gdy nagle można podnieść ciężar, który wcześniej wydawał się niemożliwy.