poniedziałek, 14 października 2013

Dlaczego są tak ważne 2 litry wody dziennie?

Bez pożywienia przeżyje każdy człowiek do jednego miesiąca - bez wody , tylko parę dni. Wystarczająca ilość płynów  jest ważna dla życia: kto czeka na uczucie pragnienia , zanim coś pije , ma deficyt płynów. I to ma następstwa dla naszego zdrowia. Ale jak jest to możliwe, aby regularnie pijać i o tym myśleć? Aby faktycznie pić 2 litry dziennie - ten „manadżer picia“  pomaga!

Ponieważ woda jest głównym składnikiem krwi , nie jest ona w stanie dobrze przepływać w naszych naczyniach, jeśli jest za mało pite. Nasz cały organizm jest źle zaopatrzony , czynności mózgu i koncentracja  słabną. Przy niedoborze płynów wzrasta niebiezbieczeństwo  chorób nerek,  infekcji dróg moczowych i zatwardzenia. Skóra i śluzówki  wysychają, bakterie i wirusy  "cieszą się" łatwością infekcji . I: kto za mało pije przybiera na wadze!

Pierwszą szklankę wody  jest najlepiej pijać zaraz po wstaniu . Powód: podczas nocy  ma nasz organizm pragnienie. Dostawa cieczy , szczególnie  przegotowanej, lekko ciepłej wody, pobudza  nie tylko trawienie , ale daje podstawę  dla skoncetrowanego " start - myślenia" dnia.

Bardzo istotne jest picie  1/2 godziny przed posiłkiem  - jedna szklanka wody wystarcza. To nie tylko hamuje apetyt i ma działanie  jako "zabójca kjalorii". Także podczas posiłku, mimo wielu innych opini ,można popijać trochę wody, jeśli nasz organizm wysłał sygnał - " pragnienie". Naturalnie nie jest bardzo sensowne jedzenie pieczonego kurczaka i picia litra wody  dodatkowo. To rozcieńczy bardzo kwasy żołądkowe  i spowalnia trawienie. Ale szklaneczka jest sensowna.

Ogólna reguła to: kto częściej popija łyk wody , pija wydajniej , aniżeli ktoś, kto od razu wypije jeden litr.  Nasze jelito nie jest w stanie od razu przyjąć takie ilości. I tutaj konieczny jest  "manadżer picia" . Poprzez  przyjazny, 4 razy w ciągu godziny sygnał "glu - gluk" przypomina , że pora znowu coś popić. Założę się z Tobą, że się uśmiechniesz  jak on się zamelduje! I jeszcze raz się założę , że po tym łatwiej i bardziej skoncentrowanie będziesz pracować..!

Odnośnie butelki : kto w czasie uprawiania sportu bardzo się poci , musi naturalnie więcej pić, aby wyrównać gospodarkę wodną. Wysuszające napoje jak lemoniady, kawa, alkohol, czarna herbata nie bardzo się do tego nadają. Lepiej jest pijać ziołową, niesłodzoną herbatę lub rozcieńczony z wodą sok owocowy.  Kto dodaje elektrolity lub inne proszki do wody  powinien tą nową  butelkę  „Blenderbottle“  dokładniej obejrzeć. Ona miesza , poprzez wstrząsanie, wszystko optymalnie  , jest  bardzo łatwa do umycia  i może być użyta jako prosta butelka . Poza tym pasuje do uichwytów do butelek w samochodach  i jest doskonała w podróży , aby zawsze  dostarczyć organizmowi konieczną ilość płynu.