poniedziałek, 02 lutego 2009

I tak jest poruszanie się zimą jak zabawa!

Urazy sportowe są według statystyk nie zawsze wynikiem wypadków. Wiele razy, są spowodowane fałszywym obciążeniem i to jest bardzo bolesne. Dlatego powinien każdy najpierw przeprowadzić odpowiednie badania , jeśli przez dłuższy czas nie uprawiał sportu. Testy medycyny sportowej  wykazują z reguły, zdolność i wydajność kandydata. Ich wynik jest do bardzo poważnego traktowania - i powinno się powoli i stopniowo dozować trening , aby niebawem podwyższyć własną wydajność.

Drogie oszczędzanie.  Bardzo ważny jest - szczególnie w sportach zimowych - odpowiedni sprzęt. Obojętnie czy to są narty, łyżwy snowboard lub ubranie do biegania. Odwiedź sklep specjalistyczny  i skorzystaj z porad sprzedawcy. Kto oszczędza na falszywym miejscu  i materiale , będzie tego napewno żałował. Sportowy sprzęt musi być dopasowany dla użytkownika. Również ważne jest jak dobrze może on ten sprzęt używać - i .. nie zapominajmy o odpowiedniej pielęgnacji!

Dawkowanie ekspozycji.  Kto jedzie wyciągiem narciarskim na górkę i od razu, bez rozgrzewki chce jechać na nartach na dół , temu pewnie się nic nie stanie. Ale każdy z nas ma dzień, kiedy  nie wszystko leci jak po sznureczku. Dlatego konieczne jest dopasowanie ciała do obciążenia, z którym ma się uporać. Rozgrzewka może czynić cuda. Conajmniej 10 minut! Mięśnie, ścięgna i więzadła  muszą być w stanie się rozciągać.
Kremy rozgrzewające mogą być wykorzystywane jako wsparcie.
Chłodzenie po treningu jest tak samo bardzo ważne - i przeważnie bardzo przyjemne: stretching i ciepły prysznic , może wizyta w saunie  rozluźniają mięśnie i zakwasy nie mają żadnej szansy.

Dostawa składników odżywczych. Nie tylko sportowcy profesjoonaliści powinni się zdrowo odżywiać. Również amatorzy  muszą wiedzieć co jedzą. I jak na dworze jest mroźno , może bardzo zachęcająco pachnieć pieczeń wieprzowa , ale .. po spożyciu leży jak ołów w żołądku. Dużo płynów, pokarm bogaty w witaminy i minerały , lekkostrawny  - to polecają eksperci do spożywania zimą. Kto ma tendencje do skurczu , powinien brać tabletki magnezu . No i naturalnie - alkohol jest  szalonym pomysłem -bo nie tylko podnosi ryzyko wypadku.

Dalsze informacje:  http://www.dr.mueck.de