Jak radzić sobie z bezsennością?

poniedziałek, 25 lipca 2016

Jak radzić sobie z bezsennością?

Coraz więcej osób zmaga się z problemem snu. Główną przyczyną jest nasz nowoczesny styl życia. W tym artykule chcemy przedstawić Wam kilka ważnych powodów.

Sen jest bardzo ważny. Bez odpoczynku nasz organizm nie może prawidłowo pracować. Problemy ze snem są niemal epidemią współczesnych czasów. Jedna czwarta populacji cierpi na trudności z zasypianiem i utrzymywaniem snu. To prowadzi nie tylko do obniżonej sprawności umysłowej i fizycznej, ale również niesie za sobą skutki fizyczne, które wpływają na nasz nastrój i wywołują trwały stres.

W czasie snu nasze ciało regeneruje się i otrzymuje dostatecznej ilości energii. Ciśnienie krwi i temperatura ciała obniżają się, a puls i oddech stają się wolniejsze. We współczesnym świecie jest coraz trudniej znaleźć czas na odpoczynek i regenerację. Wokół nas istnieje bardzo wiele czynników, które są temu winne. Zaczyna się to już od prostych rzeczy jak hałas, czy telewizor.

Hałas

Częste zaburzenia snu wywołane są przez hałas. Hałas dochodzący z ruchliwej ulicy czy odgłos przejeżdżającego pociągu mogą zakłócić spokojny sen. Często mówi się, że do hałasu można się przyzwyczaić. Nie jest to jednak do końca prawda. Z czasem faktycznie przesypiamy całą noc i dzięki temu zyskujemy odpowiednią ilość snu. Jednak hałas szkodzi jakości snu, który jest prawie tak ważny, jak długość snu. Z czasem przez hałas zwiększa się ciśnienie krwi, wydziela się hormon stresu itd. Co ciekawe, śmiertelność u osób narażonych na ciągły hałas jest wyższa. Jeśli jesteś dotknięty tym problemem,
zastanów się na odpowiednim rozwiązaniem. Nie musisz od razu zmieniać mieszkania, ale możesz np. zainwestować w okna chroniące przed hałasem lub zatyczki do oczu. Jakie rozwiązanie wybierzesz, zależy tylko od Ciebie!

Niebieskie światło

Nowoczesne ekrany komputerów, tabletów i smartfonów emitują niebieskie światło. Naukowcy odkryli, że oko ma własny system komórek nerwowych, który odpowiedzialny jest za rozpoznanie niebieskiego światła. To samo światło, które jest częścią spektrum światła słonecznego, tak dobrze wpływa na nas za dnia, powodując, że czujemy się pełni energii i skoncentrowani. Daje ono również sygnał naszemu organizmowi do wydzielania hormonu stresu, że należy pozostawać w trybie czujności. W godzinach wieczornych niebieski odcień zaczyna zanikać i dominuje czerwień i żółć. Organizm zaczyna wtedy wydzielać melaninę, która wspiera sen. Światło w późnych godzinach może zakłócać rytm dobowy, zmniejszać poziom melatoniny w organizmie, powodować kłopoty ze snem. Ogranicz zatem natężenie sztucznego światła w swojej sypialni. Przed korzystaniem ze smartfona lub komputera w godzinach wieczornych skorzystaj z aplikacji filtrujących niebieskie świto.

Stres

Stres jest jednym z głównych czynników, które zakłócają i wpływają na sen. Zwłaszcza przewlekły stres może prowadzić do znacznego zmniejszenia czasu trwania snu, co skutkuje barkiem odpowiedniego wypoczynku, a tym samym więcej stresu poprzez zmniejszoną zdolność osiągnięć i emocjonalną drażliwość. Najważniejsze to zwalczyć jak najwięcej czynników stresogennych. Niestety zawłaszcza w dzisiejszych czasach istnieje wiele czynników, które zbudzają stres. Staraj się ich unikać lub jeszcze lepie je całkiem wyeliminować. Skuteczne środki zwalczające stres to różne techniki relaksacyjne i sport.

Złe przyzwyczajenia

Nasz nowoczesny styl życia prowadzi często do niepokoju. Wiele osób ma nawyki, które tak naprawdę nie są zgodne z naturalnym rytmem ciała. Problemem jest nasze szybkie tempo życia, które nie pozwala nam słuchać potrzeb własnego ciała. Gdy jesteśmy zmęczeni zamiast drzemki, pijemy kawę, a gdy jesteśmy głodni, nie mamy czasu na porządny posiłek. Główny posiłek dnia przesuwamy na sam koniec dnia -pełny żołądek sprawia, że ​​czujemy się nadęci. Przez takie postępowanie obniża się jakość snu, tak samo, jak przez aktywność sportową tuż przed snem.