czwartek, 18 grudnia 2008

Minerały - aktywatory dla osób zestresowanych

Nasze potrzeby na minerały  powiększają się ze stresem i napięciem , którym podlegamy w dniu codziennym  i dzięki nieregularnemu odżywianiu. Całe nasze nowoczesne życie  i brak ograniczeń . Aby mimo tego pozostać sprawnym i zdrowym , musimy zadbać o dostwę minerałów.

Funkcja. Minerały są istotnymi nieorganicznymi  odżywkami, których nasz organizm nie może produkować i dlatego muszą być dostarczane  ( poprzez pokarm lub suplementy) . 

Zalecana dzienna porcja do spożycia. Krótko RDA. Ta wartość wskazuje dzienne zapotrzebowanie na witaminy i minerały  przciętnego człowieka , które on musi pobierać.  Dzienne zapotrzebowanie jest różne  i zależy od wielu czynników. 

Różnice. RDA  podlega wpływowi  jak: wiek, płeć, waga, choroby, przyjmowane leki . I tak podnosi przyjmowanie kortyzonu zapotrzebowanie na magnez  i cynk. Pigułki antykoncepcyjne  podnoszą zapotrzebowanie na magnez, wit.  B1, B2, B12 i C

Zapotrzebowanie. My mamy największe zapotrzebowanie na wapń i fosfor  - ponad 800 mg średnio dziennie powinniśmy jeść.

Fosfor . Połączenia fosforu  są składnikami DNA i  RNA molekuł , substancji noszących genetyczne informacje  wszystkich istot żywych  i służące metabolizmowi energii. Szczególnie produkty mleczne , mięso , ryby i chleb zawierają fosfor.  Dalsze minerały to cynk,jod,  żelazo i magnez.

Przygotowanie. Minerały są - w przeciwieństwie do witamin - nie tak wymagające w ich przygotowaniu. Poprzez ich konstrukcję są mniej wrażliwe na ciepło  i powietrze  i nie tracą, poprzez gotowanie, ich zalet. Ich elementy  są przeważnie  jako jony lub połączenia  nieorganiczne . Dlatego są bardziej odporne.