poniedziałek, 25 stycznia 2010

Rekreacja w śniegu - najpiękniejsze rodzaje sportu zimowego dla każdego

Kto jest przyzwyczajony uprawiać sport latem na świeżym powietrzu  i zimSnowfuną robi przerwę, czuje się często  słabym i niezrównoważonym. Naturalnie jest trudno się zmotywować przy temperaturze około 0 stopni  na uprawianie sportu na świeżym powietrzu, jeśli w domu czeka na ciebie wygodna kanapa.

Zimowy trening w śnieżnym krajobrazie, ewentualnie ze słońcem robi  niezwykle dużo przyjemności. Poprzez, prawie że  medytacyjną ciszę, odbudowujesz stres, znajdujesz drogę do nowego balansu  i duchowej równowagi . Ponadto poprawia się ukrwienie , siły obronne zostają wzmocnione i pozbywasz się  szkodliwych substancji. Ponieważ powietrze zimą wykazuje dużą wilgoć, cieszą się, wysuszone przez kaloryfery drogi oddechowe i kaszel, który męczył od dni nagle znika. 

Odpowiednie ubranie

Przy odzieży zimowej konieczne jest zwrócenie uwagi, aby się nie za grubo ubierać i odzież powinna być wykonana z odpowiednich materiałów. Fałszywie wybrane ubranie powoduje nadmierne pocenie i niepotrzebnie ryzykujemy przeziębienie. W tym przypadku odpowiednie jest przysłowie: "Nie ma złej pogody, jest tylko złe ubranie"

Zalecamy wybór odzieży sportowej, tzw. systemem "trójwarstwowym". Pierwsza warstwa - bielizna -powinna być wykonana z oddychających mikro włókien. Ona przyjmuje pot z ciała  i transportuje na zewnątrz , aby skóra pozostała sucha i ciepła. Druga warstwa  - powinna być ogrzewającą wartstwą izolacyjną . Odpowiednim materiałem jest runo. Trzecia, zewnętrzna warstwa  - musi być odporna na wiatr i  warunki atmosferyczne, zarówno kurtka jak i spodnie. Proszę nigdy nie używać ubrania bawełnianego . Ono gromadzi pot  i zaczynasz szybko w nim marznąć.

Dodatkowo czapka  z materiału  odprowadzającego pot  i pokrywająca conajmniej 1/3 uszu!  Uszy składają się w większej części ze źle ukrwionej chrząstki , dllatego szybko marzną i stają się czerwone . Na szyję polecamy szal z runa , którym można, w razie konieczności pokryć nos.

Pieczenie w płucach przez  wdychanie zimnego powietrza  można złagodzić z pomocą cienkiej chusteczki  przed ustami, wykonanej z mikro włókien, co lekko ogrzewa powietrze. Najlepiej jest oddychać tylko przez nos.

Odpowiednia rozgrzewka i ochładzanie

Nawet jeśli masz wrażenie, że w tej odzieży nie jest naprawdę przytulnie ciepło , po 10 minut ruchu zmienisz zdanie i nie poczujesz mroźnej temperatury. 

Szczególnie w zimie, niesamowicie ważnym jest 10 minutowy trening rozgrzewający  z ćwiczeniami  rozciągającymi.  Celem jest  podniesienie temperatury ciała na około 39 stopni  i  mięśnie, ścięgna  i stawy doprowadzić na  temperaturę roboczą. 

Aby się podczas ćwiczeń nie przeziębić nie wolno nagle ich przerywać. Poprzez spokojny 10 minutowy spacer  normalizuje się temperatura ciała , puls powolnieje  i zapobiegasz nadmiernemu poceniu się. 

Jak zawsze, należy zwrócić uwagę, podczas sportu zimowego, na wystarczające dostarczanie płynów. Ciepła herbata jest bardzo przyjemna i rozgrzewającym wariantem dla ciała. 

Najpiękniejsze sporty zimowe dla każdego

Narciarstwo biegowe:  nie ważne jest, czy jesteś wysportowanym i ile lat masz  - w narciarstwie biegpowym  poruszasz się powoli  przez zimowy krajobraz.  Przy tym sporcie mamy do czynienia z bardzo kompleksowym sportem, w którym zostaje pobudzone 95% całej muskulatury. Dodatkowo, zależnie od prędkości, zużywamy do 650 kalorii w ciągu godziny. Ten rodzaj sportu jest idealny dla pobudzenia metabolizmu  tłuszczu i treningu mięśnia sercowego. I to wszystko prawie bez ryzyka kontuzji.  

Wędrówki na rakietach śnieżnych:  przy tym sporcie można najlepiej cieszyć się krajobrazem zimowym. Podczas przecierania się przez masy śniegu  stawiamy wysokie wymagania dla naszych mięśni  i uzyskujemy niesamowite wyniki treningu. To jest tym wyższe im  szybciej jesteśmy w drodze. Przy zakupie rakiet śnieżnych konieczna jest porada ze strony fachowca . Aby mieć dobrą przyczepność konieczna jest ząbkowa klatka i ząb wspinaczki . Rozmiar  rakiety śnieżnej jest zależny od wagi . Ogólna zasada: im krótsza jest rakieta  tym bardziej jest ona zwinna. Im dłuższa - tym mniejsze niebezpieczeństwo zapadnięcia w śniegu.

Jogging: dla tych, którzy lubią biegać w ciepłych dniach , nic nie stoi na przeszkodzie, aby to robić również zimą . Bieganie podnosi ukrwienie. Tlen jest lepiej transportowany  i wysuszone ciepłem kaloryferów, płuca, cieszą się z każdej porcji świeżego powietrza. 

Podczas joggingu, konieczne są buty  z materiału odpornego na poślizg i  z odpowiednią krzyżową podeszwą.  Konieczne są również światła odblaskowe na  ubraniu , aby w  mrocznych dniach widzieli nas kierowcy. Lampka na czole jest wspaniałym pomocnikiem  i pomaga zapobiegać potkniąciu.

Łyżwiarstwo: każdy, kto latem regularnie jeździ na rolkach  lub ninline- skate, ma idealne podstawy dla łyżwiarstwa zimą.  To jest rodzaj sportu, należącego do grupy niebezpiecznych  , który wymaga niesamowitej równowagi . Na lodzie może dojść łatwiej do obrażeń , sinikaów czy zwichnięć: Początkujący  powinni nosić ochraniacze na  nadgarstkach. Również odpowiedni kask jest obowiązkiem, szczególnie u dzieci.

Jak widać jest dosyć sportów dla każdego , pomagających uciec zimowemu zastojowi  i pozostać sprawnym fizycznie. Najpiękniej jest , po sporcie owinąć się w koc i z filiżanką herbaty spędzić czas na miękkiej kanapie  - i to z czystym sumieniem.