czwartek, 07 października 2010

Sprawny z golfem - sport bez granic wieku

Nawet, jeśli golf musi zwalczać  przekonania, że jest sportem spacerowym  na trawce , przybiera liczba jego zwolenników stale.  Gołf jest sportem , który podnosi mentalne i fizyczne koncentracje  oraz wydajność , nie obciąża i jednocześnie daje uczucie zadowolenia  i sukcesu. golf

Obojętnie czy młody czy starszy , sportowiec czy  bez treningu - golf nadaje sią prawie dla każdego.  Każdy klub golfowy proponuje   programy treningowe dla dzieci , ponieważ sportowcy golfowi odnoszący sukcesy, są przeważnie bardzo młodzi.  Ale także wiele osób starszych  można spotkać na placu golfowym. Oni cieszą sią ruchem, towarzystwem  i sportową konkurencją.

W zakresie sportowym nie wolno lekceważyć golfa. Na każdą grę  chodzi się do 10 kilometrów i to pod górkę i z górki . Idziesz dość szybko , możemy mówić o treningu wytrzymałościowym , wspierającym metabolizm , krążenie , obniżającym ciśnienie  i wzmacniającym oddech.  Dalej zostaje redukowana waga , utrzymana równowaga  , wzmocnione mięśnie  w zakreise ud i ramion . Ponadto ma golf pozytywny wpływ na sylwetką . To jest decydujące w kierowaniu pilki do prawidłowej dziury.

Technika, taktyka, wytrzymałość i psychika są najważniejszymi czynnikami dla uprwiania zdrowego golfa. Eksperci golfa  wspierają  fizyczne i psychiczne działanie tego sportu.

  • Spalanie tłuszczu:  rundka z  18-dołkami trwa około 4 godziny . W tym czasie spala organizm 1200 kalorii. Stałe, ale niskie obciążenie  jest idealne dla serca i krążenia. Dlatego jest to sport dla osób z nadciśnieniem. 
  • Trening mięśni : W prawidłowo przeprowadzonym wykopie piłki  napina on  około 124 mięśnie  z całości 434. To jest trening dla całego ciała.
  • Koncentracja:  każdy wykop  i każda rundka są treningiem dla psychiki , ponieważ mentalna siła jest bardzo ważna w tym sporcie. Pobudliwość i nerwowość pomagają rzadko do wbicia piłki do dołka.
  • Redukowanie stresu:  ruch  i relaks w naturze są bardzo dobre dla  mózgu i pomagają redukować stres . Nasz codzienny tryb życia  nadwyręża system nerwowy. Podczas golfa podnosi się wydajnośś mózgu.

Ale również ma golf ryzyko zdrowotne:

  • Niewłaściwa technika: "łokieć golfisty" lub "ramię golfisty" jest częstym schorzeniem, które powstaje w wyniku nieprawidłowej mechaniki chwiania.  Zawsze jest ważne  z małą siłą i większą techniką  wysyłać piłki. Nawet jeśli częściej uderzasz w ziemię , może dojść do obciążenia stawu łokciowego . Bat i nadgarstek zostają zahamowane  z 170 kmh na  0 km / h.
  • Za bardzo motywowany trening: : jeśli trenujesz zbyt często i intensywnie mussz  przewidywać problemy w obszarze pleców , dłoni i nadgarstka. Zbyt wiele ambicji może powodować choroby!

Temu można przeciwdziałać poprzez  5 - 10 minut  długi trening rozgrzewający . Jeśli dodatkowo trenujesz mięśnie brzucha  i pleców , będziesz się zdrowo czuć podczas golfowania. Technika chwiania musi być regularie poprawiana poprzez trenera lub doświadczonego współpartnera. 

Jeśli  jeszcze nie uprawiasz golfa  i chcesz wypróbować ten  niesamowity sport, nie martw się o wyposażenie. Na początek wystarczają trampki  z odpowiednim profilem  i wygodna odzież. Prawie każdy klub golfowy proponuje kursy poznawcze . Podczas pierwszych godzin  na Driving Range  zostają  dokładnie podane reguły gry . Dopiero po dokładnym zapoznaniu się  z podstawami  i powtórkami pierwszych strzałów, możesz zacząć myśleć o sprzęcie . Najlepiej poradź się u Twojego instruktora.