Zdrowy sen - czas regeneracji!

Mimo, że dnie stają się coraz dłuższe , są one nadal za krótkie, aby spełnić wszystkie obowiązki . Dlatego skracamy czas snu o parę godzin , aby uporać się z codziennymSchlaf stresem.

Przy tym zapominamy, że nasz organizm ma tylko organiczone rezerwy energetyczne, które muszą być chronione przez sen i uzupełniane.Podczas snu spowalnia oddychanie i puls , temperatura ciała spada , jak i ciśnienie krwi i system nerwowy nie jest tak pobudliwy. To oznacza, organizm ustawia swoje funkcje na minimalnych wymaganiach i tym samym może odpoczywać.

Jeśli organizm nie otrzymuje przez dłuższy czas wystarczającej dawki fazy wypoczynkowej i nie może sę regenerować dochodzi do zaburzeć nie tylko fizycznych ale również w zakresie psychicznym . Ale nie tylko czas trwania snu, również jego jakość musi być odpowiedni dobra , dla osiągnięcia pozytywnego efektu.. Najczęstszym powodem złego snu jest stres w pracy , długość dnia pracy jak i problemy rodzinne i zdrowotne.

Oto kilka porad dotyczących zdrowego snu:

  • Zostaw swój stres przed drzwiami
  • Przewietrz sypialnię wystarczająco..
  • Temperatura pomieszczenia powinna być niska.
  • Pamiętaj , aby stopy były ciepłe.
  • Kąpiel w wannie jest cudownym relaksem przed snem.
  • Nigdy nie idź spać głodnym, ale przepełniony brzuch też nie jest korzystny.
  • Ciepłe mleko lub herbata ziołowa są starym domowym środkiem, który zawsze pomaga.
  • Zapewnij sobie dobre łóżko ze zdrowym i dla ciebie odpowiednim materacem.
  • Unikaj sportu bezpośrednio przed spaniem. Sport w ciągu dnia umęcza.
  • Alkohol, kawa, herbata lub papierosy mogą być powodem bezsenności.

Jeśli zachowasz się według poniżej podanych porad, możesz tylko z nich skorzytać w różnych dziedzinach Twojego życia:

Dobre wyniki ze zdrowym snem
Zdrowy sen nie tylko sprawia, że jesteś mądrzejszym. ale również pobudza Twoją kretywność i zdolności wydajności. Faza REM podczas snu jest fazą , w której śnimy , przetwarzamy informacje i redukujemy nagromadzony stres. Naukowcy uważają, że w tej fazie zostaje ta połowa mśzgu, która jest odpowiedzialna za pamięć, połączona z nowymi informacjami i przy pomocy przekaźników nerwowych zostają połączone nowe sieci pamięci.

Pozostać szczupłym ze zdrowym snem
W organizmie są hormony grelina i leptyna odpowiedzialne za gospodarką energetyczną . Grelina kieruje apetyt i leptyna jest odpowiedzialna za zapasy tłuszczu. U osób z niedoborami snu zamienia sią metabolizm dzienny i prowadzi do ataków głodu , które powodują przybory na wadze.

Redukcja ryzyka zawału serca :
Przy odpowiednim śnie zostają zredukowane okładziny na ściankach naczyń krwionośnych, które są również odpowiedzialne za choroby krążeniowe.

Zdrowy sen dla szczęścia w związku:
Zły sen lub jego brak może działać jako zabójca dla szczęśliwego związku. Ten kto jest wyspany jest także szcząśliwszym . Poza tym sypiamy w dobrym związku lepiej , aniżeli osoby samotne , świeżo rozwiedzione lub te, które są w tym związku nieszczęśliwe.