Więcej radości podczas treningu

wtorek, 20 lutego 2018

Więcej radości podczas treningu

Motywacja do ćwiczeń i treningu jest sporym problemem dla wielu osób. Co zrobić, aby nie tracić motywacji do ćwiczeń? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wytrwać!

Trening jest wyczerpującą formą wysiłku fizycznego. Zwykle podejmujemy się ćwiczeń, ponieważ zapewniają one nam dobrą kondycję ciała i umysłu. Czasami tracimy jednak ochotę do dalszego działania i chcemy się poddać. Brak motywacji pojawia się zazwyczaj, gdy

  • ...barak nam odpowiednich nawyków
  • ...trening jest nudny i monotonny

Ale nie martw się, ponieważ istnieje wiele sposobów na odzyskanie motywacji!

Nasze wskazówki:

Wyznacz sobie konkretny cel

  • Ważnym elementem jest precyzyjne określenie celu, jaki chcemy osiągać. Koniecznie zapisz swoje cele na kartce i regularnie je czytaj. Kiedy dążysz do czegoś, co cenisz i uważasz, że jest wartościowe, będzie Cię to niezwykle motywować.

Zwracaj uwagę na postępy

  • Prowadź swój dziennik treningowy, który pomoże Ci utrzymać motywację do ćwiczeń i osiągać coraz lepsze efekty. Nasz mózg nie rejestruje małych, regularnych zmian, które często zachodzą podczas treningu. Może to dawać wrażenie, że trening nie daje żadnych rezultatów. Prowadzenie dziennika szkoleniowego może uniknąć takiej sytuacji. Pozwali on monitorować Ci twoje postępy.

Bądź aktywny, tak często jak to tylko możliwe

  • Ta rada jest szczególnie ważna dla początkujących. Staraj się być maksymalnie aktywny i prowadzić dynamiczny sposób życia. Dzięki temu przyzwyczaisz się do ciągłego ruchu, aż ruch stanie się stałym elementem twojej codzienności.

Odpoczynek bez wyrzutów sumienia

  • Jeśli prowadzisz aktywny tryb życia, nie musisz czuć się winny, gdy raz zrezygnujesz z treningu, aby zrobić sobie przerwę. Odpoczynek po treningu jest niezbędny dla prawidłowej regeneracji ciała i układu nerwowego. Podaruj sobie chwilę odpoczynku, a z pewnością poczujesz się bardziej zmotywowany.

Zmień trening w aktywność społeczną

  • Trening z inną osobą zwiększa motywację. W chwilach zwątpienia i braku chęci do ruchu, ćwiczenia z drugą osobą daje możliwość wzajemnego motywowania się.

Szukaj wyzwań

  • Wyzwania motywują, dlatego warto wyznaczać sobie cele, które chcemy osiągnąć. Ich osiągnięcie zapewni nam poczucie sukcesu.

Postaw na na różnorodność

Jest to bardzo ważny punkt. Duża różnorodność ćwiczeń wpływa korzystnie na motywację. Na przykład zamiast ciągłych ćwiczeń na siłowni wypróbuj nowe ćwiczenia na świeżym powietrzu. Jeśli trenujesz ciągle to samo, koncentrujesz się tylko na jednym rodzaju ćwiczeń i zapominasz o innych obszarach. Fitness oznacza sprawność fizyczną:

  • Wytrzymałość sercowo-naczyniowa
  • Wytrzymałość siłowa
  • Gibkość
  • Siła
  • Moc
  • Równowaga
  • Elastyczność
  • Sprawność
  • Koordynacja
  • Dokładność

Łączenie różnych elementów gwarantuje różnorodność treningu.

Wszystko z umiarem

  • Kolejna wskazówka, która skierowana jest przede wszystkim dla osób początkujących. Bardzo ważne jest, aby nie przecenić swoich możliwości. Jeżeli przecenisz swoje siły, poczujesz się całkowicie wyczerpany i przez wiele dni będziesz cierpiał z powodu bólu w każdej części ciała.

Zwiększaj tempo powoli

  • Po odpowiednim starcie możesz powoli zwiększać intensywność i czas ćwiczeń, ale nie jednocześnie. Nadmierny trening zwiększa ryzyko kontuzji.

Wykorzystajcie nasze wskazówki dotyczące długotrwałego i przyjemnego treningu. Życzymy Ci miłego spędzania czasu na siłowni!