poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Dieta niskowęgowodanowa jest bardzo popularna - kartofle, ryż, makaron , chleb, cukier i pochodne są zabronione!

Niskowęglowodanowy chleb, pasta , ciastka... czy jest już Tobie znane pojęcie  "niskowęglowodanowa" - często skojarzona z imieniem znanej gwiazdy  czy popularnych sportowców .. i czy mogłeś coś zacząć z tym pojęciem? Gwiazdy jak Heidi Klum, Angelina Jolie, Catherine Zita - Jones ... przysięgają na tą dietę, bo z nią można cudownie zredukować wagę. W USA jest ona prawdziwym hitem. Ale co kryje się za nią??

Low Carb  oznacza niskowęglowodanowe pożywienie ( po angielsku węglowodany = carbs). Kto  używa tą dietę  , dla tego oznacza, że zabronione są: kartofle, ryż, makaron, chleb jak i owoce i warzywa bogate w węglowodany. Do nich należy groch, fasola, kukurydza , banany , orzechy... ale również sok pomidorowy, grzyb twardnik japoński(Shiitake), albo gotowany czosnek. I naturalnie alkohol  - za wyjątkim wódki, whisky, rumu ( one nie zawierają węglowodanów i jeśli to w bardzo małych ilościach). Pozostaje mięso, ryby, tłuszcz i warzywa jak sałata, karczoch, oberżyny, większość grzybów , szpinak( naturalnie bez mąki) , cukinia, koper włoski , zelona fasolka, szparagi.. Każdy musi zjadać PORCJE błonnika dla trawienia.

Pierwotnie znana była  dieta niskowęglowodanowa jako dieta Roberta Atkins , który początkowo zabraniał mleka  i na początku nie pozwalał jadać owoców ( zawartość cukru) i warzyw.

Low Carb jest zatem doskonałą dietę dla miłośników mięsa  - bo mięsa, ryb, jajek można jeść ile dusza zapragnie. W tym przypadku nie trzeba liczyć kalorii  i sytym będziesz także. Ale napady apetytu na węglowodany są ciągłym towarztzyszem podczas tej diety. Bo one są najważniejszym nośnikiem energii w naszym organiźmie... Bez silnej woli nie przetrzymasz tej diety ( ale to odnosi się chyba dla każdej?!)

Interesujące jest to, że nie tylko ludzie, którzy chcą schudnąć odżywiają się LowCarb. Do nich należy wielu sportowców . Powodem jest: jak tylko zostają zredukowane wąglowodany w organiźmie , zaczyna on zużywać tłuszcz ( wiele modelek czy kulturystów ma wynik zawartości tłuszczu  w jednej cyfrze!) - mięśnie pozostają nienaruszone  dzięki wysokiej dostawie białek z mięsem, rybami czy jajkami, a nawet ich przybywa.

Jednak eksperci zalecają, każdemu, kto używa tą dietę pijanie bardzo dużych ilości wody, czy nisłodzonej herbaty i być bardzo aktywnym sportowo. I jeszcze jedno pytanie stoi w powietrzu: używasz Low Carb dietę, i jak ją zakończsz, jak będziesz się dalej odżywiać? Efekt jo -jo jest każdemu znany i tylko bardzo niewielu może się długotrwale odżywiać tylko mięsem, rybami i tłuszczem.