poniedziałek, 19 stycznia 2015

Do góry , na dół, do góry... Pomocy - jak można zatrzymać ten jo - jo efekt?

Akurat cieszyłaś się. że zgubiłaś z tą dietą 3 kilogramy  - parę dni później  są to nie trzy, ale cztery ponad!  Twój organizm Ciebie przechytrzył  i z niesamowią szybkością ponownie wypełnił zapasy tłuszczu. On chce się zabezpieczyć przed następną " głodówką" i po ostanich doświadczeniach z dietą  daje sobie doskonale radę z niedoborem pokarmu.  Wynik: jeden kilogram więcej na wadze  przy normalnym pożywieniu . Pomocy!  Jak mogę zatrzymać ten efekt jo - jo , ja chcę w końcu zredukować moją wagę!!!

Faktycznie,  jest efekt  jo - jo, prawdę powiedziawszy przeszłością. Kto w tych czasach mógł  swój metabolizm tak ustawić , że organizm z minimalnym pożywieniem przetrwał zimę  lub głodówki , był naprawdę mistrzem w porównaniu z osobami, które były złymi przetwarzaczami pożywienia i zawsze potrzebowały dużo pokarmu.  Dlatego powinniśmi być wdzięczni naszemu organizmowi - jeśli by nie było tego efektu tworzenia grubasków.

Więc : jak naprawdę możemy przeciwdziałać efektowi jo - jo?  Wynik numer jeden:  nie ma żadnego środka , ani żadnej diety , przy której  szybka utrata masy ciała , a następnie powrót do starego stylu życia możą zapobiec efektowi jo-jo! Z tego wynika numer dwa: człowiek musi coś robić! Budowania mięśni  dzięki ruchowi  przy jednoczesnym dostarczaniu  produktów białkowych np. aby nie dochodziło do utraty masy mięśniowej. Mięśnie zużywają energię , nawet jeśli siedzisz wygodnie na kanapie.

Po trzecie : szybko nic się nie dzieje. Tylko powoli i z przemyśleniem można  zredukować kilogramy długotrwale. To jest też dobre dla skóry , która się skurczy i nienadąży , czego wynikiem są .. widoczne zmarszczki. Człowiek musi jadać regularnie, ale regularnie mniej  i pozostawia wszystko  czym grzeszy. Najlepiej programujesz trochę wiącej ruchu  w twoim dniu codziennym: chodzisz po schodach, zamiast jechać windą , jedziesz rowerem  zamiast samochodem , siatki z zakupamui traktujesz jako hantle  i parę razy podnosisz i opuszczasz  - zależnie co najlepiej Tobie odpowiada. Z trochę sportu  osiągniesz interesujące wyniki  - bez efektu jo - jo. Więcej jeść przy tych  wysiłkach nie wolno , inaczej nic się nie zmieni.

Po czwarte: nigdy nie wolno Tobie wrócić do dawnych nawyków odżywiania, Ty musisz wszystko zrobić na nowo.  Mniej tłuszczu zwierzęcego , mniej słodyczy , częściej owoce i warzywa  "domieszane" do posiłków, zawsze jadanie o tej samej porze dnia , rezygnacja z przekąsek... Każdy musi samemu zdecydować  co i jak chce zmienić. Najważniejszym jest, że efekt jo - jo  powróci do epoki kamiennej  i nie ma już znaczenia!