Mytos o fitnesie oglądany pod lupą

wtorek, 01 września 2015

Mytos o fitnesie oglądany pod lupą

Internet to wspaniała rzecz. Nie ma żadnych informacji, jakich by tam się nie znalazło. Ale również może każdy człowiek rozprzestrzenić wszystko w internecie  i niestety często są to po prostu bzdury. W zakresie fitnesu i odżywiania  istnieje niezliczona ilość opinii. Wiele z nich jest tak rozpowszechnionych , że nie są analizowane krytycznie i pojawiają się prawie stale. Ale tylko dlatego, że wiele osób wierzy  temu co stoi w internecie , nie musi się to zgadzać.

Sześciopak tylko przez przysiady

Niestety, to nie takie proste. Robisz przysiady , trenujesz mięśnie brzucha . Do tej pory zgadza się.  Ale to połowa prawdy. Co daje sześciopak jeśli jego nie widać?

Większości tłuszczu jest zgromadzona na brzuchu i  udach. To oznacza , że zawartość tłuszczu musi leżeć poniżej 14%, aby sześciopak wyszedł ze swojej kryjówki. I dalej - aby osiągnąć tą wartość zawartości tłuszczu  konieczne jest prawidłowe odżywianie  jak i zrównoważony trening wytrzymałościowy i siłowy. Tylko przysiady same  nigdy nie pomogą osiągnąć sześciopaku, jaki sobie większość życzy.

Kto chce schudnąć, musi uprawiać spoert

Proszę, tego źle nie zrozumieć! Ruch i sport są ważne i niesamowicie zdrowe! Ale jeśli chcesz schudnąć , powinno się widzieć sport jako wspaniałe uzupełnienie. Sport sam nie jest gwarancją na utratę nadmiernych kilogramów. Dużą rolę odgrywa przy tym prawidłowe odżywianie. Jeśli mowa jest o schudnięciu, jest sport "przecenianym". I to jest logiczne: jesz dziennie 1000 kcal za dużo i w sporcie spalasz 500 kcal , pozostaje nadal 500 kcal za dużo. Ile można wtedy schudnąć?  

Mity dookoła pocenia się

Trudno powiedzieć dlaczego, ale wiele mitów krąci się dookołoa pocenia się. Jeden mówi, że  osoby niewytrenowane pocą się silniej  i więcej. Ponadto słyszy sią stale , że trening jest efektywniejszym jeśli się bardziej pocisz. 

Żadne z tych twierdzeń  nie jest prawdłowe. Człowiek poci sią , ponieważ w ten sposób reguluje temperaturę ciała. W innym razie dochodzi do przegrzania organizmu i załamania się krążenia. Ile kto się poci, zależy od  temperatury otoczenia  i osobistej predyspozycji  (utracone płyny muszą zostać uzupełnione przez picie). 

Podczas  chudnięcia  nic nie pomaga silne pocenie się. Tłuszcz zostaje spalony tylko wtedy , gdy brak organizmowi koniecznych kalorii dla uprawiania sportu ( bo mniej jemy) i on jest "zmuszony" naruszyć rezerwy.

Bieganie jest szkodliwe dla stawów

I tutaj jest centrum zainteresowania fałszywe. Nie bieganie szkodzi stawom , ale większym problemem jest nadmierna waga.. Każdy nadmierny kilogram jest złym i szkodzi stawom. Poprzez regularny trening biegania  tracisz wagę , co chroni stawy. Poprzez przyrost masy mięśniowej wspierasz więzadła i ścięgna. Więcej ruchu  działa jak smar dla stawów , co dostarcza chrząstce lepiej odżywki.

Dużo treningu daje więcej

Jeśli chcesz przyrostu masy mięśniowej konieczny jest trening np. z hantlami . Mięśnie nie przyrastają podczas treningu . To jest bardzo rozpowszechnionym  błędnym przekonaniem. One przyrastają w fazie regeneracji . Trenujesz codziennie tą samą grupę mięśni , nie mają one czasu do przyrastania  i może dojść do przeciążenia. Do prawidłowego treningu należą fazy odpoczynku.