środa, 11 maja 2011

Gimnastyka dla seniorów - kto nie daje spokoju nie rdzewieje

Szczególnie osoby w starszym wieku  powinny się regularnie poruszać  i uprawiać sport. Kto w młodości był bardzosportowo aktywnym , będzie w starszym wieku, też uwielbiał sport. Poprzez regularne ćwiczenia  są osoby starsze żywotne, sprawne  i   - im pomaga przy tym gimnastyka dla seniorów.

Gimnastyka dla seniorów  ma tylko wtedy sens , jeśli są mięśnie i  ściągna stale trenowane . Cwiczenia osób starszych nie powinny  być za bardzo  stresujące  i powinny pomagać całemu organizmowi.  W starszym wieku dochodzi do zmian w organiźmie , które są nieodwracalne. Ciągły ruch ułatwia życie!

W przeciwieństwie do tego , przy braku ruchu  stają się mięśnie wiotkimi  i bezwładnymi . Stawy , które nie są w ruchu  stają sę sztywne  i powodują ciągłe bóle  , aż do momentu, kiedy boimy się je poruszać.

Z gimnastyką seniorów  możliwe jest osiągnięcie  stanu, kiedy seniorzy sami  mogą o siebie dbać - i to jak najdłużej.  W tym przypadku najważniejsze jest funkcjonalne poruszanie się   i rozciąganie mięśni . Ponadto zostaje, poprzez ruch , pobudzony metabolizm , stawy są sprawne  i ruchy są harmoniczne.  Następnym ważnym aspektem jest  wzmocienie koordynacji. 

Cel gimnastyki seniorów:

  • Wzmocnienie mięśni
  • Wspieranie  mobilności stawów małych i dużych
  • Pouczenie utrzymania postawyi typu ruchu
  • Poprawa krążenia krwi w kończynach
  • Pobudzenie ogólnego systemu  króżenia
  • Poprawa aktywności oddechowej
  • Trening pamięci
  • Szkolenie koordynacji
  • Szkolenie wagi ciała

Poprzez gimnastyką seniorów  możliwe jest danie radości życia , co wykazuje aktywność w tym wieku  i wykazanie do jakich wydajności są seniorzy zdolni.  Powstaje pozytywne uczucie  , poniewż czujesz, że nie jesteś  postawionym procesowi starzenia się  i masz możliwości kontaktów socjalnych w Twojej grupie.

Standardowe ćwiczenia gimnastyki seniorów to :

  • Rozciąganie stawów biodrowych i kolanowych, ruch kolana bez obciążenia
  • Poluzowanie i przesuwanie kostek i palców
  • Ruchy stawu ramienia  i barki
  • Obróć głowę (niekrążąco) i nachylanie głowy
  • Nagięcie korpusu  przysiady, powstanie, ruch tułowia obrotowy
  • Ćwiczenia brzucha
  • Ćwiczenia rozciągające w okolicy klatki piersiowej, łydek i ud
  • Trening mięśni dna miednicy, aby zapobiec utracie moczu
  • Ćwiczenia oddechowe, zwłaszcza wydech
  • Ćwiczenia resakcyjne - skoncentrowane ćwiczenia nie powinny zawierać wiącej niż 4 elementy  (np. , ugnij nogi, wyprostuj , , przytrzymaj, zginaj).

Dla seniorów z dolegliwościami , z  protezami stawów , namierną wagą  istnieje altwernatywa.  W wodzie , jest waga ciała niższa  i mimo tego można trenować różne grupy mięśniowe.

Sport opłaca się!  Naukowo udowodniono , że seniorzy, którzy uprawiają regularnie sport  są sprawniejszymi fizycznie , mniej upadają  i nie ranią się podczas upadku , aniżeli osoby, które  nic nie chcą wiedzieć o sporcie.