niedziela, 13 kwietnia 2014

Gorąco - zimno porada dla zimnych dni kwietniowych!

Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata - każdy zna to przysłowie  - faktycznie często jest bardzo zimno w dniach kwietniowych. Dlatego mamy  problem z ubieraniem  - ubieramy się za lekko , nawet nie spojrzymy jak cierpimy na kaszel, ból gardła i katar. My spróbujemy Wam poradzić  co robić, aby pozostać zdrowym przy tej szalonej pogodzie.

Rano, widzimy za oknem piękne niebieskie niebo i słoneczko zagląda do naszej sypialni- spoglądamy na termometr - i widzimy tylko jeden stopień Celzjusza! Każdy myśli, to jest jeszcze wczesna godzina, w ciągu dnia będzie o wiele cieplej  i ubiera się lekko i przewiewnie: lekki żakiet i tylko koszulka z krótkimi rękawkami . Ale niestety w kwietniu pogoda nas stale zaskakuje - mijają godziny  i nagle pojawiają się grube chmury na niebie - brr... zimny wiatr przetrząsa nas  i marzymy o grubej kurtce, która ma ciepło w domu, w szafie.

Mijają następne dwie godziny  - już mamy południe , nagle rozstępują się chmury i cieszy nas niemiłosierne słońce . My siedzimy  w ogródku kawiarenki i niestety nikt nie pomyślał o parasolu.przeciwsłonecznym.  Termometr na ścianie pokazuje 23 stopnie! Niesamowite! Teraz nawet w koszulce z krótkim rękawkiem jest za gorąco , to prawie że temperatury plażowe... I znowu nadciągają chmury, nagle spada temperatura o parę stopni  i my ponownie marzniemy. Konieczne jest może ogrzewanie w mieszakniu?  Pierwszy psik już się zameldował... no to "na zdrowie". Jak ma to być możliwe pozostać zdrowym przy tak kapryśnej pogodzie?

Stałe zmiany między zimnem i ciepłem są ciągłym stresem dla organizmu. Obok tego dochodzi napięcie w pracy, rodzinie i  itd.. , no to nie ma się czemu dziwić , że wirusy i bakterie mają prawdziwą uciechę z nami. Pomyśl o tym i opóźnij Twoje tempo, weź czas dla siebie i rozpieszczaj się samym np. w saunie, zafunduj sobie masaż lub relaksuj we wspaniale pachnącej  wannie. Im bardziej jesteś zrelaksowanym , tym stabilniejszy jest Twój układ immunologiczny - i to oznacza, pozostajesz zdrowym!

Ciepła kąpiel  utrzymuje stopy ciepłymi  - to jest podstawą zachowania zdrowia. Zimne nogi  zwiastują kłopoty . Dlatego lepiej jest biegać w skarpetkach i ich krewnych przez cały dzień  - zdjąć można je w każdej chwili, jeśli znowu będzie cieplej.

To samo odnosi się do sweterków: lepiej ubrać ciepły  , bo przy następnych chmurach jest się szczęśliwym, że nie trzeba marznąć. Najlepiej ubierać się jak cebula - warstwowo, ponieważ można zawsze jedną lub dwie warstwy zdjąć - zależnie od chwilowej pogody. Krótkie rękawki całkiem pod spodem na to cienki sweterek  i na niego jeszcze jeden, ale grubszy. Na koniec niezła jeszcze jest kurtka.

Pomocne  jest uprawianie sportu. Ruch jest najlepszym lekarstwem nie tylko na utratę nadmiernej warstwy tłuszczu po zimie - bieganie, pływanie, spacery czy tenis wzmacniają nasz system immunologiczny i pomagają nam lepiej się uporać z nagłymi zmianami temperatury.

Pozostało odżywianie i  to oznacza dokładnie: wzmacnianie systemu obronnego. Ze świeżymi witaminami, minerałami , ziołami ,kiełkami zbóż i herbatą ziołową  -pomagamy nie tylko uwalniać szlakę , ale będziemy zdrowym w zmiennych dniach kwietniowych!