I po jedzeniu zmęczenie

wtorek, 30 czerwca 2015

I po jedzeniu zmęczenie

Jesteś pozbawionym energii i czujesz się zmęczonym, pomaga często, coś zjeść. To naładowuje akumulatory. Ale uwaga; bardzo szybko można wpaść w pułapkę.Nie zawsze oznacza jedzenie napływ eergii, jadasz to fałszywe, pojawia się uczucie zmęczenia. To jest złym po przerwie obiadowej, dlatego poniżej podajemy parę wskazówek , na które powinno się zwrócić uwagę.

Po jedzeniu jest organizm zajęty trawieniem. W zależności od tego, co było jedzone jest to cięższa lub lżejsza praca. Tłuste, bogate w węglowdany  pokarmy są wyzwaniem dla przewodu pokarmowego. Dodatkowo do transportu odżywek jest potrzebna krew, i dlatego jej brak w mózgu. To z kolei nie zapewnia optymalnego dopływu tlenu , co dalej prowadzi do uczucia zmęczenia i  braku koncentracji.

Kilka porad, które mogą pomóc:

  • Zamiast ziemniaków, frytek czy pieczonych ziemniaków powinno się jadać ryż. Także ostrośnie  przy makaronie , wyjątkiem jest makaron pełnoziarnisty.  .
  • Jest zjadane mięso lub ryby polecamy ryby o małej zawartości tłuszczu i chude mięso.
  • Warzywa i owoce mogą być spożywane bez ograniczeń.
  • Przy napojach powinno się uważać , aby nie zawierały za dużo cukru . najleższa jest woda. 

Ale co jest powodem, że pokarmy  o niskiej zawartości cukru i tłuszczu są lepsze , aby zapobiegać zmęczeniu po jedzeniu? Odpowiedź jest bardzo prosta: procesy przebiegające w organiźmie , które uwalniają  różne składniki .Spójrzmy dokładniej na parę produktów, które na pierwszy rzut oka nie powinny wywoływać tego rodzaju zmęczenia. Tym samym wytłumaczymy , co zachodzi w organiźmie i dlaczego pewne potrawy są lepsze od innych.

Kawa

"Co ...! Kawa?! Myślałem, że kofeina  działa stymulująco. Tak myśli wielu. ALE: pijasz za mocną kawę , bez jedzenia dodatkowo  lub na pusty żołądek , może pojawić się ten  odwrotny efekt. Około 30 minut  potrzebuje kofeina, aby ściągnąć naczynia w mózgu  i zahamować dostarczanie tlenu . I człowiek jest zmęczonym.

Banany

Banany są zdrowe, mają witaminy, minerały i pierwiastki śladowe i zapewniają szybko energię. Dlatego są tak cenione przez sportowców. One zawierają serotoninę, noradrenalinę i dopaminę. Dzięki nim dochodzi do aktywacji własnych hormonów szczęścia. Ale uwaga!: przekaźniki serotoniny w mózgu  biorą udział w regulacji systemu sen - czuwanie. Jadasz za dużo bananów , stajesz się prawdziwie " zmęczonym ze szczęścia".

Pieczeń wieprzowa

Po raz kolejny, musi ta biedna pieczeń odpowiadać, i już często jest uważana za tak złą.W tym przypadku jest ona  przedstawicielką wszystkich  tłustych potraw. Tłuszcz sprawia, że stajemy się gnuśnym, ponieważ organizm potrzebuje bardzo dużo energii, aby jego przetworzyć.Dodatkowo  powodują białka, że nam szybciej opadają oczy.Aminokwas tryptofan  dostaje się z pożywieniem do krwi  i dalej do mózgu , gdzie zostaje zamieniony w serotoninę i wspiera zmęczenie. Bardzo dużo tryptofanu znajduje się w  mięsie , ale również w kiełbasach , serze, orzechach laskowych i ziemnych , jajkach, rybach i roślinach strączkowych. To są dwie główne przyczyny , dlaczego pieczeń wieprzowa wspiera zmęczenie. 

Rośliny strączkowe

Rośliny strączkowe, takie jak fasola, soczewica lub groch wspierają zmęczenie nie tylko poprzez zawartość tryptofanu. Również w nich zawarty błonnik  hamuje procesy trawienia , co prowadzi do uczucia wypełnienia i zmęczenia.

Wyizolowane węglowodany

Bułki, biały chleb i inne produkty wykonane z mąki rafinowanej  dostarczają bardzo szybko duże ilości węglowodanów. Podobnie jest z cukrem. Poziom cukru we krwi  pędzi do góry , co powoduje stres dla trzustki . Ona produkuje insulinę , aby zredukować cukier. Ponieważ wyizilowoane węglowodany dostarczają tylko krótkotrwale energię , spada gwałtownie poziom cukru  i z nim wydajność. Najlepiej  pozostawmy jedzenie słodyczy i białego pieczywa oraz ciast w przerwie obiadowej , w południe.

Pełnoziarniste  i słodycze

W zasadzie są produkty pełnoziarniste  cudowne  dla zwalczania zmęczeniea. One zawierają kompleksowe węglowodany , które są powoli trawione  i tym samym dostarczają dłużej energii. Ale, jesz z produktami pełnoziarnistymi coś słodkiego  np. dżem czy miód , pojawiają się problemy. Cukier nie zgadza sią  z zewnętrznymi warstwami ziaren . Bóle brzucha i senność są tego następstwem. Najgorsze jest  jadanie  wypełnionych pełnoziarnistych rogalików , które po frytowaniu są dodatkowo tłuste.

Kakao

Czekolada o wysokiej zawartości kakao sprawia, że ​​jesteś szczęśliwy. Fenyloetyloamina - substancja zawarta w kakao  wspiera produkcję serotoniny. Ale jak już powiedziane, nadmiar serotoniny powoduje zmęczenie.