poniedziałek, 23 lutego 2015

Jazda rowerem, wągrówka,biegi , wspinaczki , joga taniec... Jaki sport pasuje najlepiej do mnie?

Do widzenia zimo! Witaj wiosno!  Nawet jeśli słońce musi walczyć przeciw wiatrowi  i zimnie - nas przyciąga świeże powietrze natury. Chęć ruchu na świeżym powietrzu jest bardzo duża i (może) też nasz trochę za okrągły brzuszek. Co jest naszym celem w tym roku? Jak znajdzemy najlepszy rodzaj sportu , który do nas pasuje...?

Chcemy samemu uprawiać sport, czy czujemy się lepiej w grupie? Potrzebujemy ten dreszczyk emocji przy zjazdach Downhill , kiedy  stoimy na granicy własnych możliwości  czy może jest lepsze coś spokojniejszego, relaksującego dla ciała i ducha? Jak wysoka jest moja waga  i jak często w tygodniu  mogę uprawiać sport? Jak wygląda moja podstawowa kondycja  i napięcie ciała - mogę stać  conajmniej 5 sekund na jednej nodze  bez podpierania? Jak naprawdę mogę się poruszać  - daję radę dotknąć koniuszkami palców , palce wyprostowanych nóg?Jeśli ktoś  unika ogólnie ruchu i jedzie np-. chętniej windą, aniżeli chodzi po schodach  - lub pracujesz chętnie w ogródku  i ciekawe, nie brak Tobie tak szybko powietrza...? 

Co o tym sądzisz? Kto  nosi za dużo kilogramów ze sobą , nie ma często odwagi na wizytę w studio  siłowym  lub na  kursie joga. W tym przypadku Nordic Walking może być dobrym początkiem:  przebywasz na świeżym powietrzu , poruszasz się niezależnie od innych osób , wysiłek jest praktycznie żaden  i stawy nie są za bardzo obciążone  - a mimo tego stajesz się sprawniejszym  i z siebie samego bardziej zadowolonym.  Już po pierwszych tygodniach  regularnych " spacerów  z  kijkami"  czujesz się ogólnie lepiej , Twój metabolizm nabiera rozmachu. Również ryzyko wypadku jest przy tym sporcie minimalne ,  bo w przeciwieństwie do biegania stoi zawsze jedna noga na ziemi  i kijki dają dodatkowe bezpieczeństwo. 
Przy czym: najbardziej delikatnym treningiem jest pływanie - ale w tym celu trzeba  wskoczyć do zimnej wody ( i naturalnie włożyć kostium kąpielowy).

Także godna polecenia jest gimnastyka , jeśli czujesz się dobrze w grupie.  Inne sporty to jazda rowerem  - ona jest zawsze i wszędzie możliwa ! - lub jazda na rolkach. I naturalnie nie zapominamy o wędrówkach czy tańcu . To jest prawie nie do wiary ile kalorii można zgubić podczas tańca  lub podczas dwugodzinnego wędrowania  pod górę. To nie jest wyjątkiem , że u wielu  po paru tygodniach  pasują rozmiary poniżej XL..

Dla wszystkich początkujących obowiązuje żelazna zasada : częściej małe  wyczyny w ciągu dnia codziennego i nie za bardzo  ekstremalnie od początku . Kto dodatkowo uprawia trochę treningu siłowego , wspiera własne mięśnie w szybszym rozwoju  i zapobiega urazom . I.. nigdy nie tracić oddechu! Za wysoki puls  przy nadmiernych ambicjach  jest szkodliwy dla serca i krążenia. .. Komputer treningowy może  dawać cudowne usługi!