środa, 18 września 2013

29 wrzesień - Międzynarodowy Dzień Serca - walka przeciw nadciśnieniu!

Ogłoszony przez Światową Federację Serca (World Heart Federation -WHF), powinniśmy 29.09. całkowicie się skoncentrować na naszym " motorze życia"  - i zdać sobie sprawę , że w dniu dzisiejszym jest wiele możliwości  utrzymania serca zdrowym i w produktywnym. Krótko powiedziawszy: nadciśnienie i wysoki poziom cholesterolu  znormalizować, zapewnić zdrowe odżywianie, zredukować wagę ciała , mieć radość przy uprawianiu sportu  i ruchu oraz zrezygnować z palenia papierosów.

Nie ma wątpliwości: serce jest centrum ciała. Od jego funkcjonowania , jego energii zależy wszystko - czy inne organy funkcjonują i przeżyją, czy człowiek może myśleć, czuć, oddychać, chodzić , cieszyć się życiem  i mieć seks. Każda, najmniejsza komórka w naszym organiźmie, jest zależna od odżywiania i tlenu , prowadzonych poprzez stale w ruchu krążenie, napędzane poprzez tą małą, niesamowicie silną pompkę o wadze około 300g i bez przerwy bijącą: 70 - 80 razy na minutę i to ponad 2,5 miliardów uderzeń w ciągu 70 lat!

Głupie jest w tym, że: jeśli masz nadciśnienie , musi serce jeszcze  ciężej pracować, aby utrzymać krew w ciągłym ruchu. Poprzez tą pracę  grubieje mięsień sercowy i potrzebuje coraz więcej substancji odżywczych, do przeżycia. Dostawa krwi jest niestety tylko w bardzo ograniczonym zakresie możliwa. Następstwem jest, że mięsień sercowy , od pewnej granicznej grubości, nie jest wystarczająco zaopatrywany w substancje odżywcze.

Jeśli dochodzi do długotrwałego przeciążenia mięśnia sercowego nie czuje się nic! Także  ne czuje się nadciśnienia, ale około 2/3 wszystkich  udarów mózgu i zawałów serca są następstwem nadciśnienia. Według definicji  WHO - światowej organizacji zdrowia, obowiązujące wartości to: ciśnienie skurczowe (górna granica) ponad 140 mmHg i rozkurczowe (dolna granica) ponad 90 mmHg.

Podstawą każdej skutecznej terapii  nadciśnienia jest dopasowanie lub zmiana stylu życia  i nawyków odżywiania. Do tego należą proste  środki naturopatyczne, które mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na  ciśnienie.
Na przykład dodatkowe  przyjmowanie mikroelementów (witamin, minerałów, pierwiastków śladowych, fitochemikalia itd.)  - dobre zaopatrzenie  w naturalne mikroelementy  - sprawia , że wolne rodniki  są nieszkodliwe. Dodatkowo są  przeciwutleniacze  przydatne, ponieważ poprawiają mobilizację  tlenku azotu w naczyniach krwionośnych. To rozluźnia naczynia krwionośne i obniża ciśnienie krwi. Również magnez działa  zdecydowanie pozytywnie na obniżenie ciśnienia krwi , ponieważ rozluźnia naczynia krwionośne  i poprawia odporność organizmu na stres.

Równie ważnym jest Koenzym Q10 - i ruch, ruch i jeszcze raz ruch! W japońskim mieście Osace , przeprowadzono badania  wpływu chodzenia pieszo do pracy  na wartość ciśnienia krwi u  ponad 6.000 mężczyzn . Wynik: ci, którzy codziennie  chodzili ponad 20 minut pieszo do pracy  zredukowali ryzyko nadciśnienia  - i to powinno dać nam do myślenia. Szczególnie w tym dniu  serca - 29. wrześniu! !