piątek, 17 lipca 2009

Gimnastyka wodna i jej warianty

Jest dla Ciebie za gorąco, aby uprawiać sport, a może ogólnie masz proiblemy ze sportem  na świeżym powietrzu? Może czujesz się w wodzie jak rybka ? Obok typowych sportów wodnych można uprawiać specjalną gimnastykę wodną i jej różne warianty, aby w łagodny sposób podnieść własną sprawność fizyczną.

Gimnastyka wodna jest szczególnie polecana  dla żył, dla wzmocnienia  muskulatury , kości, systemu sercowo - naczyniowego . W wodzie  poddane są naczynia krwionośne wysokiemu ciśnieniu . To powoduje zwiększony dopływ krwi do serca. i serce pompuje z każdym uderzeniem, więcej napełnionej tlenem krwi do obiegu. Ponadto  jest wspierane ukrwienie skóry, mięśni i tkanki łącznej, co jest bardzo pomocne przy zapobieganiu problemom z żylakami.

Gimnastyka wodna to rodzaj sportu  nadającego się dla początkujących, zaawansowanych i osób nie umiejących pływać. Poprzez  wypór wody są oszczędzane stawy, ścięgna  i  kręgosłup co umożliwiw uprawianie tego sportu przez osoby z nadwagą. .

Ćwiczenia w wodzie, są przezprowadzane na głębokości do bioder i klatki piersiowej. Pomocne są piłki, hantle wodne  i pianki do pływania. Najwięcej przyjemności sprawia i najbardziej efektywne jest uprawianie sportu w grupie  pod kierownictwem nauczyciela.Poniżej opisujemy parę prostych ćwiczeń, które każdy może wypróbować w basenie.

Na rozgrzewkę
Idź około 2 do 3 minut w wodzie o głębokości talii.

Nogi
Trzymaj się mocno na krwędzi basenu  i unoś się w wodzie. Następnie wiosłuj nogami  tak szybko jak tylko możliwe. Następnym ćwiczeniem jest zgięcie nóg w kolanach lub siadaj okrakiem w wodzie. 
 

Ramiona: stań  w wodzie do pasa i rób okrężne ruchy ramionami pod wodą  lub kop łopatką wodę.

Łopatki
w wodzie na wysokości łopatek  rozstaw ramiona na boki  i krzyżuj je przed Twoim ciałem.

Brzuch
stań z tyłem do krawędzi basenu  i  rozprostuj nogi. Wciągnij kolana do piersi  i następnie rozprostuj nogi.

Gimnastyka wodna może być proponowana w różnych wariantach, które są dopasowane do sportowej kondycji  i zdrowia osby ćwiczącej.

Jogging w wodzie: technika jest podobna do biegania na lądzie. Biegasz w wodzie na wysokości bioder  lub klatki piersiowej i ramiona powinny razem płynąć. Z pomocą hantli można ćwiczenie wzmocnić. Ruchy stają się coraz trudniejsze im głębsza jest woda. Dlatego dla zaawansowanych jest proponowany jogging w wodzie głębokiej , przy którym jest się utrzymanym w  równowadze z pomocą specjalnego paska piankowego.
Wodna aerobik: : w tej gimnastyce są ćwiczenia wykonywane  przy muzyce w  płytkiej lub głębokiej wodzie jako ruchy taneczne. Przy tym jest wzmocniona koordynacja i utrzymanie równowgi. Również tutaj można urzywać dodatkowo hantle lub piankę.

Wodna równowaga:  to jest  połączenie delikatnych ruchów rozciągania, masażu ćwiczeń oddechowych  i energii. Z pomocą masażysty  chce się osiągnąć głęboki relaks.

Wodny Pilates: w tym przypadku mamy do czynienia z  holistycznym treningiem ciała , który ma zapewnić prawidłową i zdrową sylwetkę. Te ćwiczenia odnoszą się przede wszystkim do głęboko leżących, grup małych mięśni .
Wodne kroki: w tym przypadku jest umocowany na dnie basenu specjalna platforma  - schodek . Przy klasycznych ćwiczeniach wchodzimy i zchodzimy z tego schodka . Z muzyką można ćwiczyć  specjalną koreografię kroków . .