poniedziałek, 23 listopada 2009

Pomoc dla własnych sił obronnych - proste wskazówki dla wsparcia układu immunologicznego

Wrodzy naszego systemu immunologicznego  są niewidoczni  dla naszych oczu , ponieważ to są muluteńkie, mikroskopiczne organizmy  również zwane mikrobami.  Do nich należą bakterie, grzyby i wirusy  oraz parazyty. One  wmycają sią tylko w pokarmy , drogi oddechowe  i poprzez lekkie zadrapania na skórze do naszego ciała.

Witaminy Zwykle zwalcza nasz system obronny takie ataki samemu.  Jeśli pierwsza strefa obronna  ( skóra, śluz , rzęski)  zostaje przerwana  automatycznie zostaje  aktywowana grupa komórek  pożerających i  uśmiertełniających, które są przyciągane poprzez  posłańców chemicznych patogenów.  Jeśli jakaś komórka  uśmiertelniająca  nie ma pozytywnego rezultatu , wkraczają do akcji specjaliści  w formie lymfozytów . Jest system obronny osłabiony  i nie jest w stanie zahamować  mikrobów  to staje się niebezpiecznym i dochodzi do infekcji.  

Zwłaszcza jesienią i zimą, jest nasz system obronny  uzależniony od naszej pomocy. I w tym przypadku musimy zażywać lekarstwa. Ale również proste  metody mogą być wspierające i pomocne.

1. Zdrowy Sen

Podczas snu produkuje organizm naturalne komórki  T i B  oraz granulo - i monocyty, tzw. fagocyty.  Brak snu redukuje  część przeciwciał . Pinadto podnosi się pozom hormonu stresu  - kortyzol. To powoduje umieranie fagocytów  lub one nie rozpoznają wrogów.

Osoby cierpiące na niedobory snu  mogą jako wsparcie używać krople walerianowe  lub  krople dziurawca . Również melisa, męczennica czy lawenda  mają kojące działanie.

2. Właściwe odżywianie  bez diety

Odżywanie odgrywa bardzo istotną rolę  dla naszych sił obronnych . W  śluzówkach jelit siedzi 70% wszystkich komórek obronnych . Własny  system obronny jelit  produkuje immunogolobuliny i białka dla obronny przeciw wrogim substancjom.

Aby wspierać florę jelitową powinniśmy zwrócić uwagę na wystarczające dostarczanie błonnika w pokarmie, probiotyczne jogurty , kefir, serwatkę  jak i kapustę kiszoną. 

W pokarmach zwierzęcych jest zawarty cynk . On jest minerałem wspierającym system immunologiczny. Przy czysto wegetariańskim trybie odżywiania  konieczne jets dostarczanie cynku jako suplementu , aby zapobiec niedoborom  i pobudzić system immunologiczny.

Diety osłabiają system odpornościowy, ponieważ żołądek i jelita są uszkodzone.Jeśli nie można przerwać jakieś diety , mogą kwasy mlekowe  hamować nieżyczony wzrost bakterii. Poprzez dodatkowy masaż w zakresie jelit  wspieramy jego zdolności transportu  i wzmacniamy siły obronne. 

3. Mniej stresu i stresu psychicznego

Często mamy uczucie stania pod napięciem  i nie możemy się odprężyć. Nawet  najmniejszy stres  działa negatywnie na system immunologiczny. Chroniczny stres  aktywuje geny , które powodują ciągły stan alarmowy dla systemu odpornościowego. Szczególnie negatywne działanie ma stres na działalnośś T- komórek.

Również psychiczne obciążena jak smutek, rozsatanie  lub samotność  mają  nieprzewidzialne działanie  na siły obronne. Mniej białych ciałek krwi zostaje produkowane . Interferon jako środek  przeciw wirusom jest coraz rzadziej używany  i niebezpieczeństwo infekcji wzrasta.

Znajdujesz się w takich sytuacjach są bardzo pomocne techniki odprężające jak joga, Tai - Chi  czy substancje aromatyczne jak lawenda, drzewo herbaciane , bergamotka lub pelargonia.

Po ciężkich stratach należy zwrócić  uwagę na bogate  w witaminy odżywianie. Immunwitamiina jest naturalną  witaminą C w kiwi , kiszonej kapuście , dzikiej róży , papryce  czy  czarnych porzeczkach lub rokitniku. 

4. Prawidłowe dawki sportu

Lekki trening wytrzymałościowy  wspiera komórki odpornościowe o około 15%. Zbyt intensywny trening osłabia siły obronne  i patogeny wnikają łatwiej do naszego organizmu. Poza tym hamują hormony  wspierające odnowę masy mięśniowej B - limfocty . One są bardzo ważne , ponieważ produkują przeciwciała , które  jako rodzaj trucizny komórkowej niszczą wirusy.

Codzienne 30 minut ćwiczeń w prawidłowej strefie tętna (180 uderzeń na minutę minus wiek) zwiększa produkcję interleukiny-6 i zwiększa dopływ tlenu. A to z kolei wzmacnia układ odpornościowy.

Spróbuj przejść odprężonym w czasie jesieni i zimy. Twój system odpornościowy Tobie podziękuje!